Reklamní letáky – kdy a jak je vyrobit

Asi každý z nás dostal reklamní leták. Je to jedna z nejpopulárnějších forem tradiční reklamy – bohužel jejich autoři jen zřídka kdy věnují alespoň minimální nutnou pozornost tomu, že většina letáků v rychlém tempu skončí jako další drcený papír v koši na odpadky.

 

Nabídněte něco

Klíčem k efektivnímu a atraktivnímu letáku, který bude mít šanci zůstat v rukou déle, by měl být hlavní principe, který také vládne v oblasti internetového marketingu, tedy darování užitečného obsahu. Stačí vstoupit do kůže člověka, kterému je reklamní leták doručen – jak jej přesvědčit, že když se podívá na právě získaný papír, má si ho nechat? Je to snadné – stačí něco nabídnout, může to být sleva, pozvání na otevření – základem je, aby příjemce viděl, že právě on dostal speciální nabídku, a ne jen další reklamní brožuru, z níž se nic nedostane. Je třeba se také postarat o úžasný a atraktivní obsah – pokud bude dostatečně zajímavý a neslýchaný, po obdržení letáku ho příjemce předá dál. Jen přemýšlejte o šíření internetových memů – zde může být mechanismus účinku podobný.

 

Technické Poznámky

Atraktivní leták, který osloví publikum, musí také splňovat určité standardy na úrovni kvality tisku. Zákazníci, kteří si objednávají letáky v on-line tiskárně, mají obvykle na výběr lesklý nebo matný křídový papír a hmotnost 130 až 300 gramů. Čím vyšší je gramáž, tím budou letáky tužší a budou budit dojem luxusnějšího produktu.

Také stojí za to postarat se o distribuci propagačních letáků – nejčastěji majitelé podniků podceňují výběr vhodné skupiny příjemců pro své reklamy, a tím ji odsuzují sami k nezdaru. Rozdávání letáků na základě principu kvantity, nikoliv kvality příjemců, je tak neefektivní, že v praxi jde o zcela slepou akci. Na 100 osob možná trefíte tu, kterou lze považovat za zájemce o nabídku společnosti – zbytek se pravděpodobně zbaví letáků za nejbližším rohem. Mezitím bude mnohem lepším řešením šíření letáků zaměřených na potenciální cílové publikum – pak můžete s jistotou investovat do tisku letáků nejlepší kvality.

 

Kdy investovat do letáků

Mnoho podnikatelů podceňuje hodnotu tradičních forem reklamy. Aby však investice do výroby letáků přinesly očekávané výsledky a hmatatelné přínosy pro společnost, je třeba nejprve věnovat trochu pozornosti samotnému procesu jejich výroby. Počínaje projektem (který by mělo provádět profesionální grafické studio), přes tisk, až po distribuci zaměřenou na příslušné publikum.

 

admin

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top